آموزش ویندوز 10

7 گام تا 10

برای نصب ویندوز 10 دو روش کلی وجود دارد.اگر از ویندوز 7 یا 8 معتبر استفاده می کنید. می توانید سیستمتان را مستقیما به      ویندوز 10 بروز رسانی کنید،روش دوم دانلود فایل نصب ویندوز 10 از سایت مایکروسافت،کپی کردن آن روی یک DVD و نصب ویندوز 10 از روی دی وی دی است.پیشنهاد ما این است که از روش دوم استفاده کنید.چون پس از نصب،یک دی وی دی ویندوز 10  خواهید داشت که هر وقت لازم شد می توانید دوباره آن را برای نصب ویندوز 10 استفاده کنید.

1:دانلود ویندوز 10: به سایت مایکروسافت www.windows.microsoft.com  بروید و فایل iso نصب ویندوز 10 را دانلود کنید.دقت کنید که ویندوز 10 دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی دارد.قبل از دانلود اطمینان حاصل کنید که از نسخه مناسب کامپیوترتان دارید استفاده می کنید.اگر از نوع کامپیوترتان مطمین نیستید.در کنترل پنل وارد قسمت System شوید و در این قسمت،از 32 بیتی یا 64 بیتی کامپیوترتان مطلع شوید.

2:ساخت iso : به سایت www.rufus.akeo.ie بروید و نرم افزار Rufus را دانلود کنید و به کمک این نرم افزار میتوانید دی وی دی یا فلش نصب ویندوز 10 بسازید .این نرم افزار را نصب کنید و یک دی وی دی خام داخل رایتر بگذارید(یا یک فلش با حجم حداقل 4 گیگابایت را به کامپیوتر وصل کنید).حالا نرم افزار Rufus را اجرا کنید و اطمینان حاصل کنید که دی وی دی یا فلش را درست انتخاب کرده اید. سپس مسیر فایل ios را به آن بدهید.بعد روی دکمه استارت کلیک کنید و منتظر بمانید تا دی وی دی یا فلش نصب ویندوز آماده شود.

3:تنظیمات اولیه : اکنون یک درایو نصب ویندوز دارید،دی وی دی یا فلش را باز و فایل Setup.exe را اجرا کنید اگر به اینترنت مناسبی دسترسی دارید اولین پنجره ای که باز می شود گزینه،گزینه Download and install updates را انتخاب و روی دکمه Next کلیک کنید.

4:سازگاری سخت افزار : در این مرحله پنجره ی مربوط به پذیرفتن شرایط قرار داد نمایش داده می شود روی دکه Accept  کلیک کنید و منتظر بمانید تا سازگاری سخت افزار کامپیوترتان با ویندوز 10 مشخص شود.اگر همه چز خوب پیش برود پنجره ی Ready to install باز می شود.

5:شروع نصب : در پنجره ی Ready to install روی دکمه install کلیک کنید.در این مرحله فال های نصب ویندوز 10 روی هارد،کپی وکامپیوتر ری استارت می شود. به چیزی دست نزنید.به خصوص دی وی دی نصب را از داخل درایو بیرون در نیارید.

6:راه اندازی مجدد : بعد از ری استارت شدن کامپیوتر،ویندوز 10 بالا می آید. اولین باری که ویندوز 10 نصب میشود،چند سوال از شما پرسیده می شود و می خواهد با آی دی مایکروسافت وارد شوید(اگر آی دی مایکروسافت نداشته باشید می توانید در همین مرحله آن را بسازید.

7:به ویندوز خوش آمدید : وقتی برای اولین بار وارد ویندوز 10 می شوید،کمی به سیستم عامل وقت بدهید تا دنبال درایو های مناسب برای سخت افزار ها بگردد.مثلا رزولوشن صفحه نمایش ممکن است صحیح نباشد،اما بعداز چند دقیقه ،ویندوز کارت گرافیک شما را می شناسد و رزولوشن تصحیح می شود،حالا لذت ببرید!

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 30 دی 1394برچسب:,
ارسال توسط A.M

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی